Obama’nın Kampanya Sloganı Nerede?

Obama, 2008 Kampanyası sırasında

Her seçim kampanyası bir büyük fikir ile kazanılır. O büyük fikir kampanyanın sloganında kodlanır. Eğer ülkenin geleceğini ve size oy vermesini beklediğiniz seçmenlerin hayatını değiştirecek büyük bir fikriniz yoksa işiniz zordur… Rakipleriniz sizden daha kötüyse, belki kazanabilirsiniz.

Kasım 2008’de yapılan son ABD Başkanlık seçimlerinden tam iki yıl önce, Obama’nın kampanya fikri ve sloganı belliydi; ‘Change / Değişim’. Washington’da değişim, Amerikan devletinin işleyişinde değişim, Amerikan toplumunda ve ekonomisinde değişim…

‘Değişim’ sloganı ne kadar jenerik, ne kadar eski, ne kadar çok kullanılmış bir slogan olursa olsun yine de çalıştı. Çünkü hem Amerika için değişim zamanı gelmişti… Hem de, Obama bu kelimeye genç ve enerjik bir anlam katabilmişti…

Kasım 2011  

Geçtiğimiz Kasım ayında Chicago‘da, Obama’nın yeni kampanya merkezini ziyaret etme şansımız olmuştu. Sonra da Las Vegas‘ta düzenlenen bir konferansta Obama’nın sosyal medya direktörünün sunumunu izleme ve kendisiyle sohbet etme imkanı bulmuştuk.

O zaman her ikisinde de sormuştuk: ‘Yeni kampanyanın sloganı ne olacak?’ Her ikisinde de neredeyse aynı kelimelerle henüz netleşmediği ama, mutlaka iyi bir slogan olacağı cevabını almıştık. Cevaplardan, büyük fikrin daha bulunamadığını ama her halükarda bulunacağını düşünmüştük. Belki de, erkenden açıklamak istemiyorlardı. Veya, Cumhuriyetçi adayın kimliğine göre karar vermek istiyorlardı, vs…

Cumhuriyetçi yarışın toz dumanı

Ama bugün durumun pek öyle olmadığı anlaşılıyor.

Bir kere, Obama’nın 4 yıllık döneminde başarmış olduğu şeyler – Sağlık Reformu, Finansal Reform, Bin Ladin’in öldürülmesi, Irak Savaşı’nın bitirilip Amerikan askerlerinin tahliye edilmesi- Cumhuriyetçi aday adayları arasında son bir yıldır devam eden yarışların neden olduğu toz duman içinde gündemde hak ettikleri önemi göremedi.

İkinci olarak, Cumhuriyetçilerin Amerikan medyasında sahip oldukları güç ve Cumhuriyetçi kampanya makinasının Obama’dan kurtulabilmek için verdiği cansiperhane mücadele, seçmen zihnini fazlasıyla bulanıklaştırdı. 
‘Katettiğimiz yol’

Bunlara ilave olarak, 2012 Obama kampanyası ile ilgili ortada ne bir büyük fikir, ne yalın bir slogan, ne de yeni bir imaj var. Anlaşılan o ki, Obama’nın ekibi hala o büyük fikri arıyor!
Nereden mi çıkarıyoruz? Çünkü kampanya adına şu ana kadar yapılan en dikkate değer iş ‘The Road We’ve Traveled / Katettiğimiz yol’ adını verdikleri 17 dakikalık film de ondan!


Başta ’24’ olmak üzere çok sayıda film ve dizinin ödüllü yönetmeni Davis Guggenheim‘in çektiği, 15 Mart’ta yayınlandığından bu yana sosyal medyada 2 milyondan fazla izlenen film, Obama iktidarında yapılanları seçmene hatırlatmaktan başka bir şey yapamıyor. 
Ortada yeni dönem ile ilgili ne bir vaad var, ne de yeniden seçilirse Obama’nın neleri hedefleyeceği ile ilgili bir planın ipucu…
It’s the economy, stupid!

2008 sonunda patlayan global kriz Obama’nın kazanmasına yardım etmişti. Bu yıl 6 Kasım‘da yapılacak seçimleri de – pek çok seçimi olduğu gibi- ekonomi belirleyecek. 
Obama ekonomi alanında büyük mucizeler yaratamamış olsa da, stabilizasyonu sağladı ve çarkları yeniden döndürmeyi başardı. Obama’nın kampanya ekibinin ekonomik istikrara odaklanmaktan başka bir şansı yok diye düşünüyoruz. 
Obama’nın ekibine yardım edelim.
Obama’nın yüzlerce milyon dolar bütçe verdiği ekip bu güne kadar kampanyanın fikrini bulamadı. Obama’nın kaybetmesini ve, aşırı muhafazakar ve ne yapacağı belli olmayan bir Cumhuriyetçi’nin kazanmasını da istemeyiz. Bu yüzden de Obama ekibine İstanbul’dan yardım gönderiyoruz 🙂 
İşte önerilerimiz:
1. ‘İstikrar sürsün, Amerika Büyüsün!’  
2. ‘Durmak yok yola devam’ (Tayyip Erdoğan’ın İngiliz seçim kampanyalardan ödünç aldığı bu sloganı, bu kez biz ABD’ye ödünç gönderiyoruz.)

Bu topraklarda hep “KARAGÖZ” tipi liderler kazanıyor.

15 Nisan 2012

Wake The Fuck Up

15 Nisan 2012