12 Haziran genel seçimleri yüzünden dünyada olup bitenlere biraz uzak kaldık. Oysa önümüzde dünyanın yakın geleceğini belirleyecek bir kaç seçim var. Bunların başında Amerikan ve Fransız başkanlık seçimleri, Rusya ve Almanya parlamento seçimleri geliyor.
Muhtemelen bunların içinden 2012 Amerikan Başkanlık seçimleri çok daha fazla önemli olacak ve çok daha fazla konuşulacak.
Daha şimdiden, gerek Amerikan kamuoyunda, gerekse dünya kamuoyunda Barack Obama’nın yeniden seçilip seçilemeyeceği çokça konuşuluyor.
Pek çok uzmanın, analistin ve siyasi iletişim yorumcusunun üzerinde mutabık olduğu düşünce Başkan Obama’nın “Sağlık Reformu” hariç, şu ana kadar pek bir varlık gösteremediği şeklinde. Buna rağmen Obama’nın ikinci kez başkan seçilmesi yine de büyük olasılık.
İkinci kez aday olupta kazanamayan başkan nadir
Amerika’da ikinci dönem için aday olupta kazanamayan başkan sayısı çok az. Bunlardan biri meşhur “Johnson Mektubu” nedeniyle bizde hakettiğinden fazla bilinen Lyndon B. Johnson‘dı. Johnson kendi partisi içinde yeniden aday olmayı bile başaramıştı. Bir diğer örnek George W. Bush‘un babası George Bush‘tu. Baba Bush, Clinton‘a karşı kaybetmişti.
Obama’nın kazanacağına inananların sağlam bir gerekçeleri de var: Başka güçlü bir alternatif yok. Cumhuriyetçi kampta iki yıl öncesinin kasıp kavuran Tea Party hareketi gücünden çok şey kaybetti. Sarah Palin tam bir hayal kırıklığı çıktı. vs, vs…
Obama yine erken başladı
Biz Türkiye’de 12 Haziran Seçimleriyle meşgulken, Obama kampanyası start aldı. Kampanyanın ilk filmleri, taban hareketi için ilk faaliyetleri başladı. Obama bir taraftan 2008 kampanyasında yaptığının benzeri kampanya araçlarını kullanırken, diğer taraftan da yeni araçlar geliştiriyor.
Yeniliklerden biri, yola çıkarken yani, Nisan sonunda 2012 kampanya stretejisine ait brief’in internet kanalıyla paylaşılması oldu. Obama’nın yeni kampanya yöneticisi Jim Messina‘nın kendi ağzından kampanya stratejisi şöyle:
Açıkça anlaşılacağı gibi, Obama Kampanyası Amerikan tarihindeki en büyük taban hareketini bir kez daha örgütlemeye hazırlanıyor. Bir başka deyişle, Obama kampanyası bir kez daha rakiplere değil, seçmene zaman ve önem vermek üzere yola çıkıyor.