1996 Başkanlık seçimlerinde ilk kez kullanılan internetin kullanımında da durum çok farklı değil. Obama, siyasi iletişimde devrim yarattığı 2008 seçimlerinde sosyal medya ve içerik yönetiminde ne denli maharetli olduğunu ortaya koymuştu. Bu seçimlerde de Obama, online dünyada fark attı:
Kampanyaların dünyadaki yansımalarını araştıran Nielsen araştırma şirketi ise yayınladığı AdRelevance raporunda iki adayın ne denli farklı bir online stratejiye sahip olduklarını anlamamızı sağlıyor.
Bu rapora göre Obama, online dünyada toplam olarak Romney’den 5 kat daha fazla yatırım yapmış ama 5 ila 10 kat görünürlük elde etmiş.
Örneğin Twitter’da Obama’nın 22 milyona yakın takipçisi varken, Romney’nin takipçi sayısı 1.7 milyona bile ulaşmış değil. Veya Facebook’ta Obama’nın 30 milyon civarında fanı varken, Romney 9 milyonda kalmış görünüyor. YouTube kanalında ise Obama, Romney’nin 10 katından daha fazla bir izlenme oranına sahip. (Milliyet Gazetesi’ne yazdığımız 5 Kasım 2012 tarihli makaleden)